Imatge extreta de Google
El llibre ens parla fonamentalment dels blocs que són un lloc web on és recopila texts, articles d'un autor o varis en que en el primer lloc hi ha el més recent.
És compon principalment d'entrades,comentaris i widgets.
Són llocs personals on permet debatre, interaccionar, comunicar-te.
Ens mostra les paraules Nadius: que són els nascuts 5 i 15 anys enrere de l'era digital i els immigrants digitals nascuts abans de 1960.
Ens explica vocabulari dels blocs com ara:
-Blogosfera: Conjunt de blocs, comunitat de persones que conversen, comparteixen coses..
-Bloc roll: Menú que apareix la llista d'enllaços que l'autor d'un bloc recomanen.
-Enllaç permanent: Cada article té una pàgina independent amb una direcció especifica.
-Ping: Avís per difondre els nostres articles.
-Widget: Components per ampliar la plataforma com un rellotge, el temps, mapes..
-RSS: Codi que és una nova forma d'accedir a informació, quan tu marques la teva informació d'interès s'envien avisos d'actualitzacions sense anar mirant s'hi han actualitzat.
També ens parla del que provoca un bloc: comunicació, caràcter públic, interacció i treball en grup.
N'hi han diferents tipus de blocs com ara Bloc de centre: que són revistes, tracten d'informar, parlen de la biblioteca.
Blocs d'aula que és divideixen en Bloc professor: Propostes alumnes activitats complementiàries.
Bloc col.lectiu professor-alumne: Interacció alumne (BLOGGER) i per últim Bloc alumne: fer activitats proposades, treballs, aplicacions..
Aquest llibre m'ha resultat molt útil degut a la dedicació que tenim ara amb blogger a la classe de Gtic, he après coses noves dels blocs, com per exemple perquè serveix cada cosa que té el bloc, que és.
He après les plataformes de blocs que existeixen, i ara sé que amb la que treballem a classe ara anomenada blogger és de les més senzilles.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada