divendres, 2 de gener del 2015

Com parlar bé en públic

Després de la lectura del llibre Com parlar bé en públic en l'assignatura de Coed, entre tota la classe vam elaborar el nostre propi decàleg de com ser un comunicador eficaç:

  •  Ser breu, clar, precís (paraula exacta) i concís (anar al moll de l'ós).
  •  Mostrar naturalitat i improvisar a la mida justa.
  • Elaborar un bon guió (estructura i format) i memoritzar-ne les idees.


  •  Dominar el llenguatge no verbal: posició del cos, gestualitat, mirada, vestimenta, actitud i somriure.
  • Controlar la veu: volum, velocitat, vocalització, articulació i actitud; entonació; respiració.
  • Controlar els nervis: respiració diafragmàtica; silencis i pauses.
  • Dominar la llengua: registres i varietats de la llengua oral i escrita.
  • Fer ús de suports audiovisuals: creativitat, diversitat de mitjans, no abusar-ne del temps, no hi pot haver duplicitat (el que digui que estigui escrit a la pantalla).
  • Mostrar "Feedback" retroalimentació i empatia; humor: vivències personals; anècdotes, exemples.
  • Estructurar el discurs: ser reiteratiu; relacionar introducció amb conclusió per tal de que quedin les idees clares.
Aquest llibre m'ha sigut molt fàcil i entretingut de llegir, per  a una persona com jo que els nervis hem juguen una mala passada a l'hora de parlar en públic, m'ha sigut molt útil, ja que aprens moltes tècniques, consells, i et presenta els elements principals per a portar a fer-ho a l'hora de fer una presentació en públic, o qualsevol cosa a l'hora de exposar-ho davant de moltes o poques persones.

També cal dir que m'ha ajudat molt aquest llibre perquè en l'exposició d'identitat i territori vaig adoptar davant el públic algunes de les tècniques que havia llegit en aquest llibre.
Per a la gent que li costi com jo expressar-se i és posi molt nerviós/a us ho recomano a llegir aquest llibre.

Imatge extreta de Google

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada